Alla inlägg under mars 2011

Av Elin - 30 mars 2011 13:16

Jag längtar ut i solskenet! Jag önskar att det fanns mer tid för att ta en promenad dagtid, Istället sitter jag här vid datorn och försöker summera. Jag har ägnat min planeringtid idag till att planera fredagens lektioner eftersom jag då ska vara hemma med Alicia som ska operera bort ett rör i örat. Sen funderade jag över varför jag ska planera dessa lektioner eftersom jag får helt löneavdrag. Önskar att jag inte kände sådant ansvar gentemot eleverna hela tiden. Jag gissar att det är en av anledningarna till att vi lärare jobbar så hårt för vår inte speciellt höga lön (underdrift), vi känner hela tiden ett ansvar gentemot eleverna.


Igår körde jag ett dubbelpass igen, så skönt. Spinning och body-pump. Nu kan jag känna att jag har blivit starkare så nästa gång får jag se till att lägga på mer vikter. Tänk vad fort man kan känna resultat av träningen. Underbart! Hoppas jag kan få till två pass till denna vecka. Det är lite mycket som ska göras och maken vill också kunna komma iväg ibland. Min fantastiska man som tar ett stort ansvar hemma så att jag kan träna. 

Av Elin - 28 mars 2011 21:12

För typ första gången på många år känner jag träningsabstinens. Det blev ingen träning i helgen eftersom Stefan och jag var iväg så nu har jag inte tränat sedan i fredags och jag längtar till dubbelpasset imorgon. Helt galet men fantastiskt skönt! Önskar att det fanns ett riktigt bra ställe här i Bro bara, då skulle det vara lättare att komma iväg.


Jag har varit på invägning ikväll. Jag har tappat 0,5 kg denna vecka trots hotellfrukost! Det måste jag vara riktigt nöjd med. Jag har också minskat 8,5 cm runt magen sedan WCL började vecka 7 och det är inte dåligt! Jag har klarat drygt en tredjedel av viktnedgången nu. Vill fixa fyra kg till innan sommaren!!!!

Av Elin - 27 mars 2011 10:23

Söndag, sommartid, vårkänslor och utsövd (nästan). Vi har haft barnvakt i två nätter varav vi spenderat en på hotell. Vi har pratat, promenerat och shoppat  . Riktig lyxtillvaro med andra ord. Nu ska vi slappa på hotellrummet, vi har sen utcheckning, helt fantastisk uppfinning! Igår åt vi en himmelskt god biff på Texas Long Horn. Härligt att sitta ner i lugn och ro och äta. 


Vi hann shoppa en hel del igår, en fantastisk klänning, smink, linnen, underklänning och lite kläder till maken. Har kommit på massa bra femårspresenter till Snuttan, bl.a Nintendo DS (satt några barn bredvid oss under middagen och det verkar vara perfekta distraktionen), sparkcykel och en gitarr (lillebror ska få en i tvåårspresent så då vill hon också ha en). Vi får nog spela på lotto om vi ska har råd...


Nu ska jag chilla!!!!

Av Elin - 25 mars 2011 15:09

Nu är det äntligen fredag. Morgonen började med att barnen och jag åkte till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Anton skulle på kontroll på kardiologen. Farmor mötte upp och gick och fikade med Alicia. Antons undersökning tog 45 min och gick tack vara massa mutor jättebra. De gjorde ultraljud, EKG och tog blodtryck. På slutet försökte han dock rycka bort mätgrejerna och sa "mamma, klar". Han är min lilla hjälte och huligan. Allt såg bra ut och nu har vi ännu ett år utan oro för det i alla fall. Sen åkte farmor och barnen till Junibacken och jag åkte till jobbet. Jobbade på och gick sen till Träningshus1 och körde spinning. Tungt med tanke på träningsvärken efter gårdagens pump-pass. Det kändes dock riktigt gott och nu sitter jag i soffan och är mycket nöjd med mig själv. Barnen ska vara hos farmor och nonno i två nätter och det känns fantastiskt. Vi har inte haft barnvakt sedan i november så det var på tiden. Tack farmor och nonno, och vi hoppas ni får sova i alla fall lite!


Jag inhandlade en sport-bh idag för 550:-. Galet dyrt (fick dock 100:- rabatt via Träningshus1), men det var det värt! Jag kanske skulle söka sponsorer . Imorgon blir det lite shopping med maken, jag är sugen på en klänning från Desigual, ska i alla fall prova en...  

Av Elin - 23 mars 2011 15:08

Idag var mina elever iväg på annat så jag fick en helt unik dag. Jag kunde stanna hemma och rätta och jag har varit så duktig att hela högen är klar! Känns skönt eftersom det snart trillar in nya grejer. Jag är ikapp, jag är i fas! Jag hann till och med åka och klippa mig vilket var mer än behövligt. Jag hade nog behövt sova lite också men det får vänta till helgen. Lilleman hade en riktigt dålig natt och höll mig vaken ganska många timmar. Jag antar att han drömde för han var åtminstone pigg när han tyckte det var dags att stiga upp kl. 5.45 Längtar galet mycket till helgen då maken och jag ska få en massa egen tid!


På fredag ska Anton på kontroll på kardiologen på Astrid Lindgrens sjukhus. Anton opererades när han fem dygn för en förträngning i aortan precis vid hjärtat. Hela familjen flögs ner till Lund där vi fick stanna i en vecka. Allt slutade bra, vi fick ta med oss en pigg liten Anton hem. Han kommer dock att få gå på kontroller hela livet. Nu inför kontrollen kommer allt upp igen och jag vill ha det överstökat med ett intygande från läkaren att allt fortfarande är bra.

Av Elin - 21 mars 2011 20:54

Måndagen avslutades på bästa sätt. Goda vänner på middag. Så härligt att göra sådant på vardagskvällar, det sätter guldkant på tillvaron. Väldigt kul att ha vänner så nära att det är möjligt. De flesta av mina vänner bor ju annars en bit bort och jag träffar dem alldeles för sällan. T.ex hade det ju varit trevligt att hälsa på Lisa ikväll eftersom hon fyller år, men jag fick nöja mig med ett telefonsamtal. Grattis Lisa!!!! Till sommaren ska jag nog slå till med en tjejmiddag och bjuda in alla mina fantastiska vänner!


Jag var på en ny kroppsscanning idag. På de här fem veckorna har jag visserligen bara gått ner 2 kg (5 totalt) men jag har tappat 5 procentenheter kroppsfett, det farliga bukfettet har minskat från en åtta till en sjua på någon skala jag inte vet så mycket om mer än att det ska vara under 10. Jag har tappat 7 cm runt magen och 5 runt rumpan. Min viloförbränning har ökat från 1500 kalorier till 1600. Hon som gjorde mätningen tyckte det var bra och det tycker faktiskt jag också! Nu är det "bara" att fortsätta kämpa, målet till sommaren är ytterligare 5 kg.

Av Elin - 20 mars 2011 13:46

Solen skiner och snön smälter. Det är verkligen ljuvligt. Igår ville Alicia cykla så det var bara att leta upp cykelhjälmen och skotta fram cykeln. Tyvärr har vi inte varit ute så mycket, jag kämpar med rättningshögen och Stefan spacklar och slipar i Alicias nya rum. Vi längtar båda riktigt mycket till nästa helg då vi har barnvakt. Jag tror både vi och barnen behöver lite semester från varandra.


Jag har haft en riktigt dålig viktvecka, massor med insulinkänningar har gjort att jag har varit tvungen att äta mer än jag vill plus att jag dessutom varit så sugen på en massa saker. Jag gissar att jag får förklara mig imorgon på invägningen  . Jag försöker hitta den där inre motivationen som jag vet finns där. Det är lite för mycket just nu och då blir liksom det här med ätandet ytterligare en grej, jag orkar liksom inte vara bra på allt. Jag vet dock att det är för min skull och att jag mår bra av att tappa kilon, det gör mig dessutom glad men det är ju på sikt och ibland orkar jag inte tänka på lång sikt eftersom det är så mycket i nuet...


Fokus på våren och fokus på mina härliga ungar och min fina man! 

   

Av Elin - 18 mars 2011 21:31

Sitter i soffan med maken och Daniel och irriterar mig på hur de pratar... Grabbarna går igång och blir snabbt juviala. Vin, whisky, jordnötsringar osv. Jordgubbar till mig! Alicia har haft riktig myskväll med sin gudfar. Han fick tom ett "pärlplattehjärta" eftersom hon saknat honom så mycket. Tycker Daniel borde bo närmare så kunde han vara den perfekta barnvakten   .


Imorgonbitti blir det spinning och sedan kommer mamma över helgen. Hon har inte varit här på två månader så hon är mycket efterlängtad av barnen!


Jag känner tyvärr att jag fuskat lite med maten. Måste strama upp! På måndag är det dags för ny kroppsscanning, ska bli mycket spännande, hoppas på en ordentlig förbättring sedan förra gången.


Lektionen idag gick bra. Eleverna var så duktiga Hoppas bara chefen tyckte jag var lika duktig. Jag får vänta på omdömet till tisdag när vi ska ha samtal.

Presentation


Jag heter Elin, är 40 år. Jag är gymnasielärare, har två barn och är gift. Jag bor i ett hus utanför Stockholm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Elins gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards