Alla inlägg under juni 2011

Av Elin - 12 juni 2011 20:18

Min fina prinsessa fyller fem år på tisdag och denna helg har vi firat henne ordentligt. Igår hade hon barnkalas. Huset och trädgården fylldes av 14 stojande barn. I 2,5 timme var det galet intensivt men roligt. Idag kom släkten på kalas och det var återigen tårta, jordgubbar och även grillat och massor med presenter. Hon har fått så mycket fina saker. Från pysselböcker till en ny cykel. Men när vi frågade henne vilket som var bästa presenten var det några små leksakshästar hon fick av kompisarna Charles och Viola! Anton var ruggigt avundsjuk på sparkcykeln som mormor kom med så det blir nog till att inhandla en sådan även till honom så vi kan låta Alicia använda sin utan att får stryk av lillebror. Just nu är den gömd ovanpå vedhögen.... 

Av Elin - 2 juni 2011 07:01

Igår släppte vi ut studenterna på min skola. De var så vackra, så lyckliga, så förväntansfulla. Jag gläds med dem men denna årskull kommer jag verkligen att sakna. Årets Sp3:or har verkligen haft stil! De har haft höga ambitioner samtidigt som de varit glada, trevliga, öppna för att omvärdera sin världsbild. De har varit roliga. De skulle behöva ett helt hyllningstal! Jag hoppas och tror att de förstått hur omtyckta de har varit. Jag och många av de andra lärarna kommer absolut att sakna dem! Och ni, tack för alla fina presenter, det hör inte till vanligheterna! Nu hoppas jag att de och jag får en välbehövlig vila för att ladda batterierna. Sen ska jag försöka få ordning på nästa årskurs och de, studenterna från i år, de ska gå ut och äga världen!

Presentation


Jag heter Elin, är 40 år. Jag är gymnasielärare, har två barn och är gift. Jag bor i ett hus utanför Stockholm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Elins gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards